جوان آنلاین: باشگاه پرسپولیس در ارتباط با حق مالکیت فکری و معنوی نام، برند و علامت تجاری «پرسپولیس» اطلاعیه‌ای صادر کرد که به شرح زیر است:

 به اطلاع عموم استفاده کنندگان از نام و علامت تجاری پرسپولیس به هر نحو، اعم از تولیدکنندگان و عرضه کنندگان هرگونه اقلام و وسایل، ارائه کنندگان خدمات در هر رسته و هر نوع از کالا، شرکت‌ها، کارگاه‌ها، کارخانه‌ها، فروشگاه‌ها اعم از مجازی و غیره، فعالان حوزه رسانه، شبکه‌های اجتماعی، دارندگان صفحات اختصاصی و عمومی در پلتفرم‌ها و پیام‌رسان‌های داخلی و خارجی، تولید کنندگان محتوا‌های دیداری و شنیداری می‌رساند نام تجاری و نیز علامت تجاری باشگاه فرهنگی – ورزشی پرسپولیس در اداره ثبت شرکت‌ها و اداره علائم تجاری به ثبت رسیده است.

این نام و برند جزو دارایی‌ها و اموال این باشگاه محسوب می‌شود و بهره‌برداری از آن تحت هر عنوان و شکلی بدون اخذ مجوز از باشگاه پرسپولیس، غیرقانونی است. از این رو در راستای منافع باشگاه، هواداران و سهام‌داران، استفاده از این برند و علامت و منافع حاصل از آن انحصارا در اختیار این شرکت و مجموعه‌های طرف قرارداد است که برای این منظور مجوز شرکت فرهنگی – ورزشی پرسپولیس را دریافت کرده‌اند.

بر این اساس، هرگونه استفاده از نام و علامت تجاری پرسپولیس، بدون مجوز نقض حقوق قانونی این باشگاه، بهره‌برداری از دارایی‌های آن و تصرف در اموال این شرکت و سهامداران تلقی می‌شود و باشگاه نیز در این راستا اقدامات قانونی خود برای رفع تصرف و استفاده غیر مجاز و غیر قانونی از دارایی خود را آغاز کرده است.

ضروری است اشخاص حقیقی یا حقوقی به ویژه فعالان فضای مجازی که پیش از این نسبت به بهره‌برداری از نام، برند و علامت پرسپولیس در نام و نشان صفحات، کانال‌ها، پلتفرم‌ها و … اقدام کرده‌اند نسبت به اخذ مجوز‌های لازم اقدام کنند، در غیر این صورت، طبق مواد ۳۱ و ۴۰ قانون ثبت اختراعات، طرح‌های صنعتی و علائم تجاری مصوب ۱۳۸۶ و آیین‌نامه مربوطه و قوانین مرتبط، فعالیت ایشان جرم تلقی می‌شود.

بر این اساس بسته شدن برخی کانال‌های تلگرامی و صفحات اینستاگرامی طی ۲۴ ساعت اخیر به دلیل استفاده از نام و لوگوی پرسپولیس بوده و هیچ ربطی به طرح انتقاد‌های مطرح شده ندارد که باشگاه پرسپولیس همواره از انتقاد‌های سازنده استقبال می‌کند.

source

توسط tehruntime.ir