کلاس یوس

پناهگاه صخره‌ای در نزدیکی آتشفشان چاکالار در ترکیه مدرن که هنر صخره‌ای را نشان می‌دهد که ممکن است فوران… [+] آتشفشان را به تصویر بکشد.
اولوسو و همکاران 2019
پژوهشی که در مجله Quaternary Science Reviews منتشر شد، با هدف تعیین سن ردپاهای ماقبل تاریخ در لایه خاکستر تولید شده توسط فوران آتشفشان چاکالار، که در ژئوپارک یونسکو کولا، در استان مانیسا، ترکیه رخ داد، انجام شد. "ردپای کولا" که در خاکستر آتشفشانی ریزدانه نگهداری می شود، در دهه 1960 در طول کار ساخت و ساز کشف شد. مطالعات قبلی نشان می‌دهد که این ردپاها 247000 سال قدمت دارند و متعلق به انسان نئاندرتالنسیس هستند. با این حال، با استفاده از روش‌های مدرن رادیومتری، یک تیم تحقیقاتی از دانشگاه فنی استانبول، دانشگاه Hacettepe، دانشگاه Celal Bayar و دانشگاه Curtin، پرت، توانستند قدمت دقیق خاکستر آتشفشانی را در عصر برنز، 4700 سال پیش تعیین کنند. این تاریخ جدید نشان می‌دهد که رد پاها توسط انسان‌های امروزی به جا مانده است و آنها شاهد آخرین مراحل فوران آتشفشانی از فاصله‌ای مطمئن بوده‌اند. ردپاها در یک لایه خاکستر مرطوب باقی ماندند. با ادامه فوران آتشفشانی، ردپاها توسط یک لایه خاکستر محافظ مدفون شدند و تا به امروز حفظ شدند. یک نقاشی اخرایی قرمز که در سال 2008 در پناهگاه صخره ای واقع در نزدیکی آتشفشان کشف شد، حتی ممکن است لحظه فوران ماقبل تاریخ را نشان دهد. این پناهگاه صخره ای تنها 1.2 مایلی از ردپاهای فسیلی فاصله دارد و حدود 20 دقیقه پیاده روی با آن فاصله دارد. این هنر که توسط مردم محلی به عنوان نقاشی صخره ای Kanlitas شناخته می شود، ترکیبی از نمادهای انتزاعی و نشانه های دستی را نشان می دهد. بر اساس تحقیقات، نمادهای انتزاعی، خطوط و یک دایره، ممکن است ساختمان آتشفشانی چاکالار را با دهانه آن نشان دهند. رد دست های بالای آتشفشان ممکن است نمادی از ابری از خاکستر و پرتاب آتشفشانی درخشان باشد، همانطور که اغلب در طول فوران آتشفشان دیده می شود. تعبیری جذاب، اما مانند بعضی اوقات در هنر مدرن، ممکن است هرگز ندانیم که هنرمند باستانی دقیقاً چه چیزی می خواست به ما نشان دهد.
دیوید برسان من یک زمین شناس آزاد هستم که بیشتر در کوه های آلپ شرقی کار می کند. من در سال 2007 با پروژه ای فارغ التحصیل شدم که در آن مطالعه می کردم چگونه منجمد دائمی، یعنی خاک یخ زده، به تغییرات قابل مشاهده تر اخیر محیط آلپ واکنش نشان می دهد. بنابراین، با مطالعه نقشه‌ها، عکس‌ها و گزارش‌های قدیمی، به تاریخ زمین‌شناسی علاقه‌مند شدم و اینکه چگونه زمین‌شناسان اولیه متوجه نحوه کار زمین شدند و در اوقات فراغت خود درباره آن وبلاگ می‌نویسند. من که در یکی از مناطق کلاسیک تحقیقات زمین‌شناسی اولیه زندگی می‌کنم، سفرهای میدانی را با نقشه‌های تاریخی، شکل‌ها و تحقیقات انجام شده در آنجا ترکیب می‌کنم. اما زمین‌شناسی چیزی فراتر از یک علم تاریخی یا محلی است، زیرا نیروهای زمین‌شناسی تاریخ را در سراسر جهان شکل داده و هنوز هم بر آن تأثیر می‌گذارند.»

* استانداردهای تحریریه چاپ
* چاپ مجدد و مجوزها

توسط tehruntime