جوان آنلاین: تیم‌ملی فوتسال ایران عصر امروز (ساعت ۱۶) در دومین دیدار خود در جام‌جهانی فوتسال به مصاف گواتمالا می‌رود. تیمی که در رده چهلم دنیا قرار دارد و شاید ضعیف‌ترین حریف ایران در این دوره از رقابت‌های جام‌جهانی باشد، اما بی‌شک مرموز‌ترین آن‌ها نیز هست. در واقع گواتمالا با توجه به تعداد بالای حضورش در جام‌جهانی ثابت کرده که تیمی باتجربه و البته غیرقابل پیش‌بینی است که دست‌کم گرفتن آن می‌تواند دردسرآفرین باشد، حتی برای تیم ایران که کار خود را با برتری پرگل و مقتدرانه مقابل ونزوئلا آغاز کرد. 
گواتمالا دوران حرفه‌ای خود در فوتسال را از سال ۲۰۰۰ و با گرفتن میزبانی جام‌جهانی آغاز کرد و بعد از آن چهار مرتبه دیگر نیز موفق به کسب جواز حضور در جام جهانی شد و ازبکستان، ششمین تجربه این تیم از حضور در رقابت‌های جام جهانی است. تیم گواتمالا که در دوره قبل با روسیه، ازبکستان و مصر همگروه بود و تنها برابر ازبک‌ها به برتری رسید و در دو دیدار بعدی شکست خورد و از راهیابی به مرحله حذفی گروهی بازماند، در این دوره با عبور از سد کاستاریکا در رده‌بندی رقابت‌های قهرمانی کونکاکاف به عنوان تیم سوم امریکای شمالی جواز حضور در جام‌جهانی را کسب کرد. شاگردان استواردو دلئون هفته نخست را با قبول شکست ۶ بر ۳ مقابل فرانسه پشت سر گذاشتند و حالا باید در دومین دیدار خود در این رقابت‌ها برابر یاران شمسایی به میدان بروند. تیمی که شروعی طوفانی داشته و هدفش ادامه روند موفقیت‌آمیزی است که شروع کرده است. اما بدون شک شمسایی بهتر از هر کسی می‌داند تیمی که در گام نخست موفق به زدن سه گل به فرانسه شده حریف دست و پابسته‌ای نیست. هرچند که به‌زعم اهم کارشناسان تیم ایران می‌تواند یکی از فینالیست‌های این دوره باشد، اما بدون تردید این امر در شرایطی محقق می‌شود که شمسایی و شاگردانش هیچ حریفی را دست‌کم نگیرند. 
البته سایت فیفا در ارزیابی خود از دومین دیدار تیم‌ملی فوتسال ایران در جام جهانی نوشته است که شاگردان شمسایی در همان گام نخست برای حریفان خط و نشان کشیدند: «شروع خوب ایران در این رقابت‌ها با برتری پرگل برابر ونزوئلا نشان داد که فوتسال ایران توان رقابت با هر تیمی در این رقابت‌ها دارد. گواتمالا قطعاً روز سختی در دیدار با ایران خواهد داشت، اما تلاش برای ارائه نمایش تهاجمی مقابل مسلم اولادقباد، حسین طیبی و هم‌تیمی‌هایش می‌تواند استراتژی خطرناکی برای گواتمالا باشد، چون بازیکنان ایرانی روی ضدحمله می‌توانند دروازه این تیم را باز کنند.»، اما همانطور که سرمربی تیم نیز بار‌ها و بار‌ها طی این مدت تأکید داشته باید برابر تمام تیم‌ها با تمام توان جنگید و این تنها راه رسیدن به هدفی است که فوتسالیست‌های ایران بابت آن راهی ازبکستان شده‌اند.

source

توسط tehruntime.ir