جوان آنلاین: ملی‌پوشان فوتسال در ازبکستان هدفی جز درخشش در جام‌جهانی ندارند. تیم‌ملی فوتسال به رهبری وحید شمسایی امروز رودرروی ونزوئلا قرار می‌گیرد. 
قهرمان آسیا با اینکه حریفان تدارکاتی خیلی خوبی نداشت، اما در جهان حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و همه منتظرند تا درخشش دوباره تیم فوتسال کشورمان در جام‌جهانی را ببینند. ونزوئلا، فرانسه و گواتمالا حریفان ایران در این دوره از بازی‌ها هستند. 
 
دهمین دوره جام‌جهانی فوتسال به میزبانی سه شهر ازبکستان (بخارا، تاشکند و اندیجان) آغاز شده و امروز نیز (ساعت ۱۶) ایران – ونزوئلا نخستین دیدار گروه F را برگزار می‌کنند و پس از آن دو تیم فرانسه و گواتمالا به مصاف هم می‌روند. میزبان با متوقف کردن هلند، اولین شگفتی جام را رقم زده و برزیل هم با زدن ۱۰ گل به کوبا، جشنواره گل به راه انداخته است. در این دوره ۲۴ تیم در شش گروه با هم به رقابت می‌پردازند و دو تیم برتر هر گروه راهی دور حذفی خواهند شد. نکته جالب اینکه چهار تیم افغانستان، تاجیکستان، نیوزیلند و فرانسه برای نخستین‌بار حضور در این آوردگاه را تجربه می‌کنند. 
 
ایران در شرایطی به جام ۲۰۲۴ آمده که با قهرمانی در قاره کهن صعودش را قطعی کرد. تیم‌ملی فوتسال با ۱۳ قهرمانی در آسیا، یکی از مدعیان جام‌جهانی محسوب می‌شود. شاگردان شمسایی سه ماه پیش با قهرمانی در تایلند، ناکامی دوره قبل مقابل ژاپن را جبران کردند. با این‌حال برنامه‌های آماده‌سازی تیم‌ملی قبل از اعزام به جام‌جهانی بحث‌برانگیز شد و حتی گلایه سرمربی را نیز به همراه داشت. قرار بود ملی‌پوشان دیدار دوستانه‌ای با کرواسی داشته باشند که کروات‌ها از انجام این بازی خودداری کردند. همچنین بازی تدارکاتی با تایلند نیز انجام نشد. ملی‌پوشان ایران در صورتی که صدرنشین گروه F شوند باید به مصاف تیم دوم گروه E بروند. در این صورت احتمال رویارویی با پرتغال و مراکش وجود دارد. پرتغال تیم دوم جهان و مراکش هم تیم ششم جهان هستند. 
 
بهترین عملکرد تیم‌ملی ایران در ادوار جام‌جهانی در سال ۲۰۱۶ به ثبت رسیده است. ایران تاکنون در هشت دوره از این رقابت‌ها حضور داشت و در جام ۲۰۱۶ نیز توانست مقام سوم را به دست بیاورد. در دوره گذشته تیم‌ملی کشورمان به یک‌چهارم نهایی صعود کرد، اما ۳ بر ۲ مغلوب قزاقستان شد و از ادامه راه بازماند. در حال حاضر در رنکینگ برترین تیم‌های فوتسال جهان، ایران رده چهارم را در اختیار دارد و باید منتظر عملکرد تیم‌ملی در ازبکستان باشیم. باقر محمدی، سعید مؤمنی، علی خلیل‌وند، علیرضا رفیعی‌پور، محمدحسین درخشانی، محمدرضا سنگ‌سفیدی، علی‌اصغر حسن‌زاده، مسلم اولادقباد، سعیداحمد عباسی، سالار آقاپور، مهدی کریمی، علی اکرمی، مسعود یوسف و بهروز عظیمی، مردان ایران در این میدان هستند. 
حضور وحید شمسایی روی نیمکت را می‌توان یکی از نقاط قوت تیم خواند. سرمربی آشنایی کافی با فوتسال ایران دارد و در این مدت سعی کرده با همه مشکلات موجود کنار بیاید. هرچند که شمسایی انتقاد‌هایی را از شرایط بر مدیریت این رشته داشته و دارد. ملی‌پوش سابق خودش بازی در سه دوره جام‌جهانی را در کارنامه دارد و در موفقیت سال ۲۰۱۶ نقش مهمی در تیم‌ملی ایفا کرده است. از تیمی که در آن دوره توانست برزیل، پاراگوئه و پرتغال را شکست دهد علی‌اصغر حسن‌زاده، حسین طیبی و محمدرضا سنگ‌سفیدی هنوز در تیم‌ملی بازی می‌کنند. 
علی‌اصغر حسن‌زاده در حالی بازوبند کاپیتانی را به بازو می‌بندد که پنجمین حضورش در جام‌جهانی را تجربه می‌کند. سعید احمدعباسی آقای گل آسیا (هشت گل زده) و باقر محمدی بهترین دروازه‌بان قاره‌کهن دیگر ستاره‌های ما در مسابقات پیش‌رو هستند. 
 
تیم ۲۱ جهان تنها یک بار در جام‌جهانی به میدان رفته است. ونزوئلا پیش از این در دوره قبل رقابت‌ها با کسب دو پیروزی و یک تساوی به مرحله یک‌شانزدهم نهایی صعود کرد، اما مغلوب مراکش شد. حالا همان تیم، پس از برزیل و آرژانتین، به عنوان تیم سوم امریکای جنوبی دوباره راهی جام‌جهانی شده و به دنبال درخشش است. کارلوس سانز، کاپیتان ۴۴ ساله ونزوئلا اولین بازی تیمش مقابل ایران را به دلیل محرومیت از دست داده است. رابینسون رومرو هدایت تیم‌ملی ونزوئلا را برعهده دارد.

source

توسط tehruntime.ir