آیا مهاجران کانادایی هاکی را در سرزمین جدید خود نجات می دهند_
آزمون یوس
در سال 2009، مطالعه‌ای را از رجینالد بیبی، استاد جامعه‌شناسی در دانشگاه لثبریج در آلبرتا، کانادا ارسال کردم که نشان داد علاقه کانادایی‌ها به لیگ ملی هاکی رو به کاهش است. بیبی حدس زد که تعداد زیادی از مهاجران که از مناطق غیر هاکی می آیند ممکن است یکی از دلایل باشد. در 25 سال گذشته، کانادا حدود 200،000 تا 250،000 مهاجر در سال پذیرفته است، این رقم برای کشوری با 35 میلیون نفر جمعیت قابل توجه است، به طوری که طبق آمار کانادا تا سال 2031 بیش از یک چهارم از کل کانادایی ها متولد خارج خواهند بود. 46 درصد از کانادایی های بالای 15 سال تا سال 2031 در خارج از کشور متولد شده یا حداقل یکی از والدین آنها در خارج از کشور متولد شده است.
اما همانطور که مشخص است، علاقه NHL به کانادا بازگشته است، به طوری که نظرسنجی Bibby در سال 2015 نشان داد که 46 درصد از کانادایی‌ها لیگ را «خیلی نزدیک» یا «نسبتاً نزدیک» دنبال می‌کنند، در مقایسه با 30 درصد در سال 2005. کانادایی‌های کمتر از 18 سال این لیگ را دنبال می‌کنند. نرخ NHL در کل کشور تقریباً یکسان است – 57 درصد از مردان و 35 درصد از زنان زیر 18 سال، در مقایسه با 59 درصد از مردان و 34 درصد از زنان به طور کلی.
پس چه چیزی تغییر کرد؟ بیبی به منظور افزایش علاقه کانادایی ها به NHL و سایر ورزش ها، به پوشش رسانه ای شدیدتر از همه ورزش ها اشاره می کند. اما نمی‌دانم که آیا مهاجران کانادایی که در ابتدا در مورد هاکی سردرگم به نظر می‌رسیدند، آن را پذیرفته‌اند.
وقتی اتفاقی ویدیویی را دیدم که توسط سریال هاکی راجرز مهد تاون در کانادا پخش شد، شروع به فکر کردن به این موضوع کردم. این سریال مسلماً یک سریال هاکی تبلیغاتی است که به ریشه‌های بازی در کشور خود نگاه می‌کند و توسط این شرکت رسانه‌ای در فصل دوم یک دوره ۱۲ ساله ۵.۲ میلیارد دلاری (کانادایی) با NHL که ثروتمندترین است تولید شده است. قرارداد حقوق ورزشی تا به حال در آن کشور منعقد شده است. اما تماشای یک ویدیوی 3 دقیقه‌ای راجرز هوکی هوکی که در روز ولنتاین در مورد اینکه چگونه این ورزش به مهاجران جدید به کانادا کمک می‌کند احساس کانادایی‌تر بودن داشته باشند، با هم تماشا کنید.
به طور خاص، این ویدیو به مهاجرانی نگاه می کند که فرزندان خود را برای بازی هاکی ثبت نام کرده اند، زیرا این همان چیزی است که بچه های همسالانشان بازی می کنند، و به این دلیل که به کل خانواده کمک می کند بیشتر در جامعه کانادا ریشه دوانده باشند. بر اساس داده‌های آمار کانادا که در سال 2013 جمع‌آوری شده و در سال 2015 منتشر شد، همانطور که مشخص است، درصد بیشتری از مهاجران (52 درصد) هاکی را به عنوان نماد ملی مهم نسبت به کانادایی‌های بومی (45 درصد) می‌دانند.
مسلماً، من نمی‌توانم آماری پیدا کنم که نشان دهد خانواده‌های مهاجر فرزندان خود را برای هاکی با نرخی بالاتر از کانادایی‌های بومی ثبت نام می‌کنند. در واقع، روند کلی ورزش جوانان در کانادا این است که مهاجران کمتر از کانادایی های بومی متولد شده فرزندان خود را برای ورزش ثبت نام می کنند.
با این حال، در چند سال گذشته تلاش های هماهنگی برای برانگیختن علاقه مهاجران به ورزش ملی کانادا صورت گرفته است. برای مثال، یک مجله مهاجر کانادایی و یک نشریه هاکی با هم همکاری کردند تا کلینیک هاکی رایگان را به مهاجران و خانواده هایشان ارائه دهند. همانطور که ویدیوی هاکی راجرز هومتاون اشاره می کند، از سال 2008 یک نسخه پنجابی زبان از برنامه های تلویزیون ملی NHL وجود دارد. (سه پنجابی-کانادایی در NHL بازی کرده‌اند.) هاکی و مدافعان مهاجر همچنین خانواده‌های مهاجری را که فرزندانشان در هاکی موفق شدند – یعنی ساب‌بان‌های کارائیب، که سه پسر متولد تورنتو آن‌ها هاکی حرفه‌ای بازی می‌کنند، برجسته کرده‌اند. به ویژه پ.ک. ساببان کانادایی های مونترال.

P.K. Canadiens مونترال ساببان در حین بازی هاکی NHL در برابر فیلادلفیا فلایرز،… [+] سه شنبه، 2 فوریه 2016، در فیلادلفیا. (AP Photo/Matt Slocum)

همچنین باید توجه داشته باشم که یکی از برنامه های تلویزیونی مورد علاقه من در تمام دوران، “تورنمنت” شبکه CBC، به مهاجرت و هاکی از طریق یک پزشک هندی با بازی کاس انوار از SyFy “The Expanse” می پردازد. شخصیت انوار توسط کانادایی ها مبهم است، اما ماهیت رقابتی او به خوبی با هاکی سازگار می شود، زمانی که پسرش به اندازه کافی خوب به نظر می رسد که بتواند با بازیکن برتر تیم جوانان خود رقابت کند.
در حالی که من نمی توانم اعداد دقیق را با هم جمع کنم تا ثابت کنم که استقبال مهاجران از هاکی، به ویژه اینکه فرزندانشان آن را بازی کنند، عامل افزایش محبوبیت NHL در کانادا است، اما اینکه تازه واردان یاد بگیرند که این بازی را دوست داشته باشند، در یک کشور ضرری ندارد. جایی که هاکی هنوز پادشاه است، و جاستین ترودو، نخست‌وزیر، به خاطر مونتاژ کابینه‌ای که شبیه کانادای مدرن و بین‌المللی است، تجلیل می‌شود.
ایالات متحده ورزشی ندارد که به وضوح به هویت ملی خود گره خورده باشد (نه، بیسبال حساب نمی شود)، بنابراین مهاجران نمی توانند برای احساس آمریکایی بیشتر به یک فعالیت خاص گرایش پیدا کنند. با این حال، با توجه به اینکه خود ایالات متحده در حال رشد بیشتر متنوع است، این توضیح می دهد که چرا، علیرغم دونالد ترامپ و همه چیزهایی که در طول مناظره های ریاست جمهوری جمهوری خواهان می شنوید، همچنان رویدادهای NBA “Noche Latina” را خواهید دید و چرا پانترز کارولینا اسپانیایی زبان است. مشهور شدن گویندگان یک چیز عالی برای تیم و NFL است. یا، برای این موضوع، چرا دانشگاه ایلینویز بازی های فوتبال را به زبان ماندارین پخش می کند. این فقط در مورد جعل هویت ملی از دیگ ذوب نیست. همچنین فقط بازاریابی هوشمند است.

باب کوک

* استانداردهای تحریریه چاپ
* چاپ مجدد و مجوزها

توسط tehruntime