به گزارش قلم نیوز و به نقل از ایسنا، تیم ملی فوتبال قرقیزستان در اولین دیدارش در انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ باید در دیداری خارج از خانه به مصاف تیم ملی ایران برود و سپس میزبان ازبکستان خواهد بود. قرقیزستان در رتبه ۱۰۲ فیفاست و ایران در رده ۲۰ این رده‌بندی قرار دارد و این نشان‌دهنده کار دشوار قرقیزها در اولین گام است.

ماکسیم لیسیتسین، سرمربی تیم ملی قرقیزستان، به سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا گفت: آماده‌سازی تیم ما طبق برنامه پیش رفت و البته مشکلاتی نیز داشتیم و تیم ما به دلیل دیر رسیدن بازیکنان اصلی دیر تکمیل شد. با مشکلات حمل و نقل مواجه شده‌ایم و با مشکلات زیادی به محل برگزاری بازی اول (فولادشهر) خواهیم رسید و در ادامه نیز باید به بیشکک برگردیم تا برای بازی دوم خود آماده شویم. 

او در بخش بعدی صحبت‌هایش گفت: ۱۰ بازی بزرگ مقابل برترین تیم های آسیا در پیش داریم و باید به این دیدارها به عنوان فرصتی برای پیشرفت تیم و بازیکنان نگاه کنیم. در هر مسابقه‌ای به دنبال بهترین عملکرد ممکن‌مان خواهیم بود و سعی می‌کنیم تا جایی که می‌توانیم امتیاز کسب کنیم. ما به‌خوبی می‌دانیم که با تیم‌های بسیار خوبی بازی خواهیم کرد و اهداف خود را داریم. به طور کلی جاه‌طلبی ما تلاش برای کسب امتیاز در هر بازی است.

لیسیتسین با هدایت جمهوری قرقیزستان به مرحله حذفی بازی‌های آسیایی هانگژو ۲۰۲۲ رسید و حالا تیمش در دور نهایی انتخابی جام جهانی کار دشواری در پیش دارد.

سرمربی قیزستان افزود: به همراه کل تیم با هیجان زیادی منتظر دور سوم هستیم و همه بازیکنان منتظرند خودشان را مقابل بهترین‌های آسیا محک بزنند.

جمهوری قرقیزستان برای اولین بار دور دوم مسابقات انتخابی جام جهانی را پشت سر گذاشته است و برای نخستین بار در مرحله نهایی قرار دارد.

source

توسط tehruntime.ir