خدمات سئو سایت
لینک ها برای سئو مهم هستند. خیلی

اکثر بازاریابان می‌دانند که پیوندهای وب‌سایت‌ها به عنوان «رای» در وب محسوب می‌شوند. گوگل – و سایر موتورهای جستجو – از این آرا برای رتبه بندی صفحات وب در نتایج جستجو استفاده می کنند. هر چه یک صفحه آرای بیشتری جمع کند، شانس آن صفحه برای رتبه بندی در نتایج جستجو بیشتر است.

این بخش محبوبیت الگوریتم گوگل است که در پتنت اصلی PageRank توضیح داده شده است. اما گوگل در استفاده از لینک ها برای محبوبیت متوقف نمی شود. آنها چندین راه هوشمندانه برای استفاده از پیوندها برای تعیین ارتباط و اعتبار ابداع کرده اند – به عنوان مثال، این صفحه در مورد چیست و آیا پاسخی قابل اعتماد برای جستجوی کاربر است؟

برای رتبه بندی در گوگل، فقط تعداد رای هایی که از صفحات محبوب دریافت می کنید نیست، بلکه مربوط به ارتباط و اعتبار آن لینک ها نیز هست.

اصولی که گوگل ممکن است از آنها استفاده کند به سرعت پیچیده می شوند، اما ما تعدادی راه ساده برای استفاده از این استراتژی ها برای رتبه بندی مرتبط تر در پایین پست قرار داده ایم.

1. لنگر متن
در ابتدا، پتنت اصلی PageRank وجود داشت که روش کار موتورهای جستجو را تغییر داد. در مورد انکر تکست زیاد صحبت شد:

بنابراین، حتی اگر متن خود سند با عبارات جستجو مطابقت نداشته باشد، اگر سند توسط اسنادی استناد شود که عنوان آنها یا متن لنگر بک لینک با عبارات جستجو مطابقت دارد، سند مطابقت در نظر گرفته می شود.

به طور خلاصه، اگر صفحه‌ای با استفاده از متن لنگر «پیتزای هیپستر» به شما پیوند می‌دهد، احتمال زیادی وجود دارد که صفحه شما درباره پیتزا باشد – و شاید هیپسترها.

اگر بسیاری از صفحات با استفاده از انواع «پیتزا» به شما پیوند می‌دهند – مانند رستوران پیتزا، تحویل پیتزا، پیتزا سیاتل – گوگل می‌تواند این را به عنوان یک سیگنال رتبه‌بندی قوی ببیند.

(در واقع، این اثر آنقدر قدرتمند است که اگر در گوگل برای پیتزای هیپستر در سیاتل جستجو کنید، هدف ما را برای رتبه بندی لینک بالا در صفحه اول خواهید دید.)

نحوه استفاده از Anchor Text برای سئو:
می توان جلدهایی را در مورد این موضوع نوشت. راهنمای شروع SEO خود گوگل تعدادی از بهترین شیوه های متن لنگر را توصیه می کند، از جمله:

* از متن لنگر توصیفی (و جستجو) استفاده کنید که موضوع صفحه شما را توصیف می کند
* از متن لنگر عمومی، متن لنگر خارج از موضوع خودداری کنید
* متن لنگر را مختصر نگه دارید – بیش از چند کلمه
در حالی که برخی از پتنت‌های Google درباره نادیده گرفتن پیوندها با متن لنگر نامربوط بحث می‌کنند، سایر پتنت‌های Google پیشنهاد می‌کنند که متن اطراف انکر تکست را برای زمینه‌های اضافی بررسی کنید، بنابراین این را در نظر داشته باشید.

یک نکته احتیاط: در حالی که بهینه سازی انکر تکست شما خوب است، بسیاری از سئوکارها در طول سال ها مشاهده کرده اند که یک چیز خوب زیاد می تواند به شما آسیب برساند. متن لنگر طبیعی در وب به طور طبیعی متنوع است.

تنوع متن لنگر به صفحه Moz در Domain Authority را که در اینجا با استفاده از Link Explorer نشان داده شده است، بررسی کنید.

بهینه سازی بیش از حد می تواند نشانه دستکاری به گوگل باشد و بسیاری از سئوکاران استراتژی تنوع متن لنگر را برای رتبه بندی بهتر توصیه می کنند.

منابع اضافی:

* همه چیز درباره Anchor Text
* تجزیه و تحلیل Anchor Text با Link Explorer
2. هاب و صفحات مرجع

در روزهای اولیه گوگل، مدت زیادی بعد از اینکه لری پیج متوجه شد که چگونه صفحات را بر اساس محبوبیت رتبه بندی کند، الگوریتم Hilltop چگونگی رتبه بندی صفحات را بر اساس اعتبار کار کرد. این کار را با جستجوی صفحات “متخصص” که به آنها پیوند می دهند انجام داد.

صفحه خبره سندی است که به بسیاری از صفحات مرتبط دیگر مرتبط است. اگر صفحه ای از چندین صفحه خبره به آن لینک شود، در آن موضوع یک مرجع در نظر گرفته می شود و ممکن است رتبه بالاتری داشته باشد.

مفهوم مشابهی با استفاده از صفحات “hub” و “autority” توسط Jon Kleinberg، استاد کرنل با کمک های مالی گوگل و سایر موتورهای جستجو مطرح شد. کلاینبرگ توضیح می دهد:

“… یک مرکز خوب صفحه ای است که به بسیاری از مقامات خوب اشاره می کند؛ یک مرجع خوب صفحه ای است که توسط بسیاری از هاب های خوب به آن اشاره می شود.”
– منابع معتبر در یک محیط پیوندی (PDF)
در حالی که امروزه نمی‌توانیم میزان استفاده از این مفاهیم را بدانیم، گوگل الگوریتم Hilltop را در سال 2003 به دست آورد.

چگونه از صفحات اعتباری برای سئو استفاده کنیم:
یکی از روش‌های رایج سازنده‌های لینک امروزه جستجوی پیوندها از «صفحات منابع» است. اینها اساساً صفحات Hub/Expert هستند که به سایت های مفید پیرامون یک موضوع پیوند می زنند. امتیاز دادن به پیوندها در این صفحات اغلب می تواند به شما کمک زیادی کند.

منابع اضافی: ساختمان پیوند صفحه منبع

3. موج سوار معقول
همه پیوندها برابر ایجاد نمی شوند.

ایده ثبت اختراع Reasonable Surfer گوگل این است که لینک‌های خاصی در یک صفحه مهم‌تر از سایرین هستند و در نتیجه باعث افزایش وزن می‌شوند. نمونه هایی از پیوندهای مهم تر عبارتند از:

* پیوندهای برجسته، بالاتر در HTML
* پیوندهای مرتبط با موضوع، مربوط به هر دو سند منبع و سند هدف.
برعکس، پیوندهای کمتر مهم عبارتند از:

* “شرایط خدمات” و پیوندهای پاورقی
* تبلیغات بنری
* پیوندهای غیر مرتبط با سند
از آنجایی که احتمال کلیک روی پیوندهای مهم بیشتر توسط یک «موج‌گرد معقول» وجود دارد، یک پیوند مرتبط با موضوع می‌تواند وزن بیشتری نسبت به یک لینک خارج از موضوع داشته باشد.

زمانی که یک خوشه موضوعی مرتبط با سند مبدأ به یک خوشه موضوعی مرتبط با سند هدف مرتبط باشد، احتمال انتخاب پیوند بیشتر از زمانی است که خوشه موضوعی مرتبط با سند منبع با خوشه موضوعی ارتباطی نداشته باشد. مرتبط با سند هدف.”
– ثبت اختراع ایالات متحده: 7716225

چگونه از Surfer معقول برای سئو استفاده کنیم:
نکته کلیدی در استفاده از Reasonable Surfer برای SEO به سادگی این است: برای به دست آوردن پیوندهایی که احتمال بیشتری برای کلیک روی آنها وجود دارد، تلاش کنید.

این بدان معناست که شما نه تنها از دریافت لینک از مناطق برجسته صفحات پربازدید سود می برید، بلکه هر چه پیوند با موضوع صفحه میزبانی مرتبط تر باشد، ممکن است سود بیشتری را به همراه داشته باشد.

هیچ یک از موضوعات صفحه/متن های لنگر نباید دقیقاً مطابقت داشته باشند، اما اگر در یک منطقه کلی باشند کمک می کند. برای مثال، اگر در مورد «بیس بال» می‌نوشتید، پیوندهایی با متن لنگر مرتبط از صفحات مربوط به ورزش، تجهیزات، ورزشکاران، تمرین، ورزش، گردشگری و موارد دیگر همگی می‌توانند به افزایش رتبه‌بندی کمک کنند تا پیوندهای کمتر مرتبط.

4. پیج رنک حساس به موضوع
علیرغم شایعات برعکس، PageRank در گوگل بسیار زنده و خوب است.

از فناوری PageRank می توان برای توزیع انواع سیگنال های رتبه بندی مختلف در سراسر فهرست جستجو استفاده کرد. در حالی که رایج‌ترین نمونه‌ها محبوبیت و اعتماد هستند، سیگنال دیگر مربوط به موضوع است، همانطور که در این مقاله توسط طاهر هاولیوالا، که در ادامه مهندس نرم‌افزار گوگل شد، بیان شد.

مفهوم اصلی با گروه بندی «صفحات اولیه» بر اساس موضوع (به عنوان مثال، بخش سیاست نیویورک تایمز) کار می کند. هر پیوندی که از این صفحات خارج می شود، مقدار کمی رتبه صفحه حساس به موضوع را دریافت می کند، که از طریق مجموعه پیوندهای بعدی و غیره منتقل می شود.

در مثال بالا، 2 صفحه یکسان “فوتبال” را هدف قرار می دهند. هر دو تعداد پیوندهای یکسانی دارند، اما اولی رتبه صفحه حساس به موضوع مرتبط تری از یک صفحه ورزشی پیوند دهنده دارد. از این رو رتبه بالاتری دارد.

چگونه می توان از پیج رنک حساس به موضوع برای سئو استفاده کرد:
مفهوم ساده است. هنگام به دست آوردن لینک، سعی کنید از صفحاتی که در مورد همان موضوعی هستند که می خواهید رتبه بندی کنید، پیوند دریافت کنید. همچنین، از صفحاتی که خود توسط صفحات معتبر در همان موضوع به آنها لینک شده اند، لینک دریافت کنید.

5. نمایه سازی مبتنی بر عبارت

نمایه سازی مبتنی بر عبارت می تواند یک مفهوم دشوار برای سئوکاران باشد تا سر خود را در اطراف خود قرار دهند.

آنچه که درک آن مهم است این است که نمایه سازی مبتنی بر عبارت به موتورهای جستجو اجازه می دهد تا ارتباط هر پیوند را با جستجوی عبارات مرتبط در هر دو صفحه منبع و هدف امتیاز دهند. هر چه عبارات مرتبط بیشتر باشد، امتیاز بالاتر است.

در مثال زیر، صفحه اول با پیوند متن لنگر «رئیس‌جمهور ایالات متحده» ممکن است وزن بیشتری داشته باشد زیرا این صفحه حاوی چندین عبارت دیگر مربوط به «رئیس‌جمهور ایالات متحده» و «جان آدامز» است.

علاوه بر رتبه‌بندی اسناد بر اساس مرتبط‌ترین پیوندها، فهرست‌سازی مبتنی بر عبارت به موتورهای جستجو اجازه می‌دهد تا پیوندهای کمتر مرتبط را نیز در نظر بگیرند، از جمله:

* تخفیف هرزنامه و پیوندهای خارج از موضوع: به عنوان مثال، یک پیوند هرزنامه تزریق شده به یک سایت قمار از صفحه ای در مورد دستور العمل های کوکی، امتیاز لینک خروجی بسیار پایینی را بر اساس ارتباط کسب می کند و وزن کمتری دارد.
* مبارزه با «بمب‌گذاری گوگل»: برای کسانی که به یاد دارند، بمباران گوگل هنر رتبه‌بندی یک صفحه برای عبارات خنده‌دار یا با انگیزه‌های سیاسی از طریق «بمباره کردن» آن با پیوندهای متنی لنگر، اغلب بی‌ربط به خود صفحه است. نمایه سازی مبتنی بر عبارت می تواند با امتیاز دادن به پیوندها برای ارتباط با متن واقعی صفحه، بمباران گوگل را متوقف کند. به این ترتیب، لینک های نامربوط را می توان تخفیف داد.
نحوه استفاده از نمایه سازی مبتنی بر عبارت برای سئو:
فراتر از متن لنگر و موضوع/مرجع کلی یک صفحه، جستجوی پیوند از صفحات با عبارات مرتبط مفید است.

این به ویژه برای سئو داخلی و پیوند داخلی مفید است – زمانی که صفحات خود را بهینه می کنید و به خودتان پیوند می دهید. برخی از افراد از کلمات کلیدی LSI برای بهینه سازی در صفحه استفاده می کنند، اگرچه شواهدی مبنی بر اینکه این به سئو کمک می کند مورد بحث است.

تحقیقات کلیدواژه جامد معمولاً نقطه شروعی را برای شناسایی عبارات کلیدی مرتبط فراهم می کند. در زیر عبارات مرتبط نزدیک با “بهترین ابزارهای SEO” که با استفاده از Keyword Explorer یافت می شوند، آمده است.

6. اتصالات محلی

اتصال محلی محلی به مفهوم رتبه‌بندی مجدد اشاره دارد که نتایج جستجو را بر اساس اندازه‌گیری تعداد دفعاتی که هر صفحه توسط همه صفحات دیگر به آن پیوند داده می‌شود، دوباره ترتیب می‌دهد.

به بیان ساده، هنگامی که یک صفحه از تعدادی از نتایج با رتبه بالا به آن پیوند داده می شود، احتمالاً مرتبط تر از صفحه ای با لینک های کمتر از همان مجموعه نتایج است.

این همچنین یک اشاره قوی به انواع پیوندهایی که باید به دنبال آن باشید ارائه می دهد: صفحاتی که قبلاً برای عبارت مورد نظر شما رتبه بالایی دارند.

چگونه می توان از اتصال داخلی محلی برای SEO استفاده کرد:
خیلی ساده، یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای رتبه‌بندی، به‌دست آوردن لینک‌های مرتبط با موضوع از سایت‌هایی است که قبلاً برای عبارت مورد نظر شما رتبه‌بندی می‌کنند.

اغلب اوقات، به دست آوردن پیوندها از نتایج صفحه 1 بسیار دشوار است، بنابراین جستجوی پیوندهایی که:

* رتبه برای تغییرات شرایط هدف خود را
* در صفحات نتایج گوگل پایین تر هستند
* رتبه خوبی برای اصطلاحات مختلف، اما هنوز هم مرتبط با موضوع است
7. سوال طلایی
اگر مفاهیم فوق پیچیده به نظر می‌رسند، خبر خوب این است که هنگام تلاش برای ایجاد پیوند به سایت خود، نیازی به درک مفاهیم فوق ندارید.

برای درک اینکه آیا یک لینک به صورت موضعی به سایت شما مرتبط است یا نه، به سادگی این سوال طلایی لینک سازی را از خود بپرسید: آیا این پیوند بازدیدکنندگان مجرب و واجد شرایطی را به وب سایت من می آورد؟

نتیجه سوال طلایی دقیقاً همان چیزی است که مهندسان گوگل در هنگام ارزیابی لینک ها سعی در تعیین آن دارند، بنابراین می توانید بدون درک الگوریتم های واقعی به نتیجه نهایی خوبی برسید.

است
چگونه از سوال طلایی برای سئو استفاده کنیم:
مهمتر از همه، سعی کنید پیوندهایی ایجاد کنید که بازدیدکنندگان جذاب و با ارزشی را به سایت شما بیاورند.

اگر به بازدیدکنندگانی که یک لینک ممکن است بیاورد اهمیتی نمی دهید، چرا گوگل باید به این لینک اهمیت زیادی بدهد؟

نکات سئو برای لینک های مرتبط با موضوع
این توصیه را در هنگام فکر کردن به پیوندها برای سئو در نظر بگیرید:

* از متن لنگر خوب و توصیفی برای پیوندهای خود استفاده کنید. این امر در مورد پیوندهای داخلی، پیوندهای خروجی به سایت های دیگر، و پیوندهایی که از سایت های خارجی غیر مغرضانه جستجو می کنید، صدق می کند.
* به دنبال روابط از سایت های معتبر و مرتبط با موضوع باشید. اینها شامل سایت هایی می شود که برای کلمه کلیدی هدف شما رتبه خوبی دارند و صفحات “متخصص” که به بسیاری از سایت های معتبر پیوند دارند. (برای علاقه مندان، Majestic کارهای جالبی در مورد جریان اعتماد موضعی انجام داده است.)
* پیوندهایی را از صفحات مربوطه جستجو کنید. این شامل بررسی عنوان، متن، عبارات مرتبط و هدف صفحه برای اطمینان از ارتباط آن با موضوع مورد نظر شما است.
* پیوندهایی را جستجو کنید که افراد احتمالاً روی آنها کلیک می کنند. پیوند ایده آل اغلب هم مربوط به موضوع است و هم در موقعیت برجسته ای قرار می گیرد.
* از متن لنگر عمومی یا غیر توصیفی اجتناب کنید.
* از بهینه سازی بیش از حد پیوندهای خود اجتناب کنید. این شامل استفاده مکرر از متن لنگر منطبق دقیق و پر کردن کلمات کلیدی است.
* از ساخت لینک دستکاری اجتناب کنید. ماری هاینس توضیحی عالی در مورد انواع پیوندهای غیرطبیعی نوشته است که احتمالاً می خواهید به هر قیمتی از آنها اجتناب کنید.

در نهایت، DO سعی کنید با محتوای با کیفیت بالا و مرتبط با موضوع، لینک هایی را به سایت خود به دست آورید و جذب کنید.

بهترین نکات شما در مورد پیوندهای مرتبط با موضوع چیست؟ در نظرات زیر به ما اطلاع دهید!

توجه: نسخه ای از این پست قبلا منتشر شده بود و از آن زمان به طور قابل توجهی به روز شده است. با تشکر فراوان از بیل اسلاوسکی و سئوی وبلاگش در کنار دریا که به عنوان نقطه شروع تحقیق برای بسیاری از این مفاهیم عمل کرد.

توسط tehruntime