جوان آنلاین: سرمربی جدید تیم‌ملی هندبال مردان معرفی شد. فدراسیون هندبال پس از بررسی چند گزینه و مدنظر قرار دادن شاخص‌های مورد تأکید کمیته فنی، رافائل گویجوسا کاستیلو را بار دیگر به عنوان سرمربی تیم بزرگسالان انتخاب کرد. این مربی اسپانیایی پیش از این دو سال هدایت تیم کشورمان را برعهده داشت و نخستین سهمیه جهانی این رشته با حضور کاستلو به ارمغان آمد. 

علیرضا پاکدل در نشست خبری درخصوص آمدن سرمربی جدید توضیح داد. رئیس فدراسیون هندبال با اشاره به کمک‌های کمیته فنی گفت: «یک سال و نیم دیگر رقابت‌های قهرمانی آسیا انتخابی جهانی را داریم و پس از آن هم نوبت به بازی‌های آسیایی می‌رسد. از کمیته فنی خواستیم این کار را انجام دهد. کلماتی، چون مربی بزرگ خیلی به درد ورزش نمی‌خورد، می‌خواستیم مربی را بیاوریم که ایرادات را برطرف کند. کمیته فنی ۱۰ شاخص را معین کرد تا با توجه به آن دنبال گزینه‌ها برویم. تجربه نشان داده انتخاب عجولانه به شکست ختم می‌شود. می‌خواهیم سبک هندبال ایران را مشخص کنیم. نمی‌شود در رده‌های پایه با یک شیوه و در بزرگسالان با شیوه‌ای دیگر کار کنیم. با توجه به اینکه هندبال روز دنیا از سبک شرق اروپا فاصله گرفته، ما هم گزینه‌ها را بر همین اساس انتخاب کردیم.»

پاکدل از قرارداد دو ساله رافائل کاستیلو خبر داد: «در نهایت با رافائل گویجوسا کاستیلو قرارداد امضا کردیم. قرارداد ما با او دو ساله است. قرارداد‌های مقطعی کمکی به هندبال ایران نخواهد کرد و امیدواریم پس از دو سال قراردادش را تمدید کند.»

به گفته رئیس فدراسیون، رافائل کاستیلو مهرماه به کشورمان خواهد آمد: «او مهرماه به ایران می‌آید و بازی‌های لیگ را زیر نظر می‌گیرد. زمانی برای از دست دادن نداریم و برای اولین‌بار ۱۸ ماه زودتر از قهرمانی آسیا تیم‌ملی را تشکیل خواهیم داد. مبلغ قرارداد سرمربی اصلاً فضایی نیست و دستمزدش کاملاً معقول و یکی از بهترین قرارداد‌های تاریخ هندبال ایران است.»

پاکدل در پاسخ به سوال «جوان» در خصوص انتظارات از سرمربی جدید اظهار داشت: «خواسته اصلی‌مان از سرمربی جدید کسب سهمیه جهانی در رده بزرگسالان، گرفتن مدال در بازی‌های آسیایی ناگویا، یکسان‌سازی سبک و نجات هندبال ایران از سرگردانی و مدیریت رده‌های پایه است. فدراسیون دستش به دهانش می‌رسد و مشکل مالی نداریم.»

source

توسط tehruntime.ir