جوان آنلاین: فصل جدید لیگ‌قهرمانان اروپا از امشب با فرمت جدید و افزایش تیم‌های حاضر آغاز می‌شود. در شب اول رقابت‌ها دیدار آث‌میلان با لیورپول، حساس‌ترین تقابل است. 
یوفا تصمیمات جدیدش را عملی کرده و در این فصل ۳۶ تیم اروپایی به شیوه جدید باهم رقابت می‌کنند. باتوجه به قرعه‌کشی انجام شده، هر تیم هشت دیدار برگزار می‌کند؛ چهار بازی خانگی و چهار بازی خارج از خانه. همانند مسابقات لیگ، جایگاه تیم‌ها بعد از انجام بازی‌ها مشخص خواهد شد. تیم‌های اول تا هشتم مستقیماً راهی یک‌هشتم نهایی خواهند شد. ۱۶ تیم رده‌های نهم تا بیست‌وچهارم در مرحله پلی‌آف به صورت رفت و برگشت به مصاف هم خواهند رفت و هشت تیم برتر به تیم‌های راه‌یافته به یک‌هشتم نهایی اضافه خواهند شد، پس از آن نیز بازی‌ها همانند گذشته به صورت رفت‌و برگشت انجام خواهد شد و فینال نیز یک بازی خواهد بود. 
امسال سری‌آ ایتالیا و بوندس‌لیگای آلمان هر یک پنج تیم و لالیگا، لوشامپیونه و لیگ‌برتر نیز چهار نماینده در مسابقات دارند. این پنج لیگ‌برتر مجموعاً ۶۱ درصد کل تیم‌های حاضر (۲۲ تیم) در لیگ قهرمانان را تشکیل می‌دهند. 
 
آث‌میلان امشب می‌تواند با عبور از سد لیورپول منتقدان را وادار به سکوت کند. هواداران در سن‌سیرو منتظرند تیم محبوب‌شان خودی نشان دهد و با تحمیل شکست به حریف انگلیسی لیگ قهرمانان را پرقدرت آغاز کند. روسونری سری‌آ را ضعیف آغاز کرده و فعلاً در بین تیم‌های ایتالیایی نهم است. این تیم پس از دو تساوی و یک باخت، تیم ونتزیا را با چهار گل برد تا دلی از عزا دربیاورد، با این حال انتقاد‌ها از شاگردان پائولو فونسکا ادامه دارد و اگر میلان هر چه زودتر سروسامان نگیرد باید منتظر نتایج ضعیف بیشتری باشند. 
از طرفی آث‌میلان در اولین گام در لیگ‌قهرمانان با قرمز‌های لیورپول مواجه می‌شود و پس از آن نیز دربی میلان را پیش‌رو دارد. این مسئله کار تیم فونسکا را سخت کرده است، با این‌حال سرمربی میلان به آینده تیمش امیدوار است و به چیزی جز شکست لیورپول نمی‌اندیشد: «در سه بازی اخیر لیگ، موفق به کسب سه امتیاز نشده بودیم و نیاز به کسب اولین برد داشتیم تا اعتمادبه‌نفس از دسته رفته به تیم برگردد. در فوتبال فقط مسائل تاکتیکی و فنی مهم نیست و شما برای موفقیت باید از روحیه و انرژی مضاعفی نیز برخوردار باشید. این پیروزی به ما کمک کرد روحیه مثبتی به تیم تزریق شود. راستش را بگویم از خیلی وقت پیش به بازی با لیورپول فکر می‌کنم. لیورپول و اینتر هر دو به یک اندازه برای ما سخت و دشوار هستند. می‌دانیم که هواداران انتظارات زیادی از ما در چنین بازی‌هایی دارند و مطمئناً همه تلاش خود را برای موفقیت به کار می‌گیریم.» آخرین تقابل رسمی دو تیم در مرحله گروهی فصل ۲۰۲۱‌–‌۲۰۲۲ لیگ‌قهرمانان بوده و در هر دو مسابقه پیروزی از آن تیم سابق یورگن کلوپ شده است. 
تنها نکته امیدوارکننده برای میزبان، شرایط نه چندان مطلوب میهمان است. لیورپول پس از سه برد متوالی در جزیره، مغلوب ناتینگهام فارست شد تا آرنه اشلوت زودتر از آنچه انتظار داشت، طعم شکست را بچشد. پس از رفتن کلوپ، هدایت این تیم به سرمربی هلندی سپرده شده و همه منتظرند ببینند آیا اشلوت می‌تواند دوران درخشان کلوپ را تکرار کند یا نه. 
 
در سایر بازی‌ها یوونتوس میزبان آیندهوون است، رئال‌مادرید قهرمان دوره گذشته با توپ پر به میدان می‌رود و در برنابئو منتظر غلبه بر اشتوتگارت و دشت اولین پیروزی است، بایرن‌مونیخ نیز در آلیانس‌آره‌نا به جنگ دیناموزاگرب می‌رود، اسپورتینگ رودرروی لیل فرانسه قرار می‌گیرد و یانگ‌بویز در شهر برن با استون‌ویلا مصاف می‌دهد.

source

توسط tehruntime.ir