جوان آنلاین: در روز‌هایی که خبر می‌رسد حسن یزدانی، کاپیتان تیم ملی کشتی آزاد برای عمل جراحی کتف خود راهی فرانسه شده است، از اردوی تیم رقیب ایران هم خبر می‌رسد تیلور و جردن باروز قدرتمندانه به ترکیب تیم ملی امریکا برای حضور در مسابقات آلبانی اضافه شده‌اند. 
کشتی المپیک پاریس بدون حضور تیلور، جردن باروز و کشتی‌گیران روس کم‌ستاره بود، هر چند ستاره‌ای به نام حسن یزدانی را به خود دید، اما کتف مصدوم کاپیتان ایران مانع کسب مدال طلا شد تا یزدانی با درد زیاد به مدال نقره المپیک بسنده کند. یزدانی راهی فرانسه شده تا با هماهنگی‌هایی که دکتر سهراب کیهانی، پزشک تیم ملی انجام داده است از سوی یکی از بهترین پزشکان فوق‌تخصص جراحی کتف دنیا ویزیت و عمل جراحی شود. 
یزدانی با انجام این عمل که همه انتظار موفقیت‌آمیز‌بودن آن را داریم و با ریکاوری مناسب می‌تواند به ترکیب تیم ملی ایران بازگردد و بازهم به مصاف رقبای جهانی و قاره‌ای خود برود. هر چند یزدانی غایب بزرگ مسابقات آلبانی محسوب می‌شود، اما بازگشت قدرتمندانه او به کشتی به طور حتم باعث افزایش توان ایران در مسابقات پیش رو خواهد شد و شاید همین مسئله امریکا‌یی‌ها را به این فکر انداخته است که قهرمانان گذشته خود را برگردانند. کشتی امریکا در غیاب ستار‌های خود در المپیک حرفی برای گفتن نداشت و آن‌ها که می‌خواستند جای بزرگان را بگیرند، حتی نتوانستند اندکی از اقتدار آن‌ها را نشان دهند تا امریکایی‌ها برای مسابقات جهانی آلبانی به فکر چاره بیفتند. برای آن‌ها چاره‌ای هم جز روی آوردن به ستاره‌های قبلی نبود. تیلور و باروز برگشتند و جالب اینکه با قدرت کامل تمام رقبای خود را پشت سر گذاشتند و صاحب دو بنده تیم ملی کشتی امریکا شدند. 
 جردن باروز، رکورددار کشتی امریکا علاوه بر انتقام شکست سال گذشته‌اش، با غلبه بر چنس مارستلر در ۷۹ کیلوگرم صاحب دوبنده تیم ملی این کشور شد. در وزن ۹۲ کیلوگرم نیز دیوید تیلور از سد زاهید والنسیا گذشت و ملی‌پوش امریکا در مسابقات جهانی تیرانا شد. تیلور هر چند کشتی اول را به سختی به سود خود تمام کرده بود، اما در مبارزه دوم فینال در حالی که ۸- صفر پیش بود، با ضربه فنی والنسیا را در ثانیه‌های پایانی شکست داد. 
به این ترتیب امریکایی‌ها با آروجائو، گرین، باروز و تیلور راهی آلبانی خواهند شد؛ مسابقاتی که هفتم تا ۱۰ آبان به انجام می‌رسد. نکته جالب در مورد گرین، باروز و تیلور اینکه هر سه نفر بالای ۳۰ سال هستند و دو نفر آن‌ها (گرین و تیلور) قبلاً از دنیای قهرمانی خداحافظی کرده بودند. 
در این چهار وزن غیرالمپیکی رضا مؤمنی، امیرمحمد یزدانی، محمد نخودی و کامران قاسم‌پور تیم ملی آزاد ایران را در رقابت‌های جهانی همراهی می‌کنند. هر چند مؤمنی و قاسم‌پور سابقه کشتی گرفتن با آروجائو و تیلور را ندارند، اما یزدانی و نخودی قبلاً با گرین و باروز کشتی گرفته‌اند که امیرمحمد یزدانی سابقه شکست جیمز گرین را دارد، اما نخودی چند بار مغلوب باروز شده است.

source

توسط tehruntime.ir