موتور بازیسازی RE خوش را به عنوان یکی از بهترین انجینهای موجود اثبات کرده است و اکنون کپکام قصد دارد بهبودهایی در آن اعمال کند و آن را به REX ارتقا دهد.
انجین RE تقریبا در همه بازیهای اخیر کپکام از جمله ریمیک رزیدنت اویل ۴، Monster Hunter Rise و Resident Evil 7 Biohazard مورد استفاده قرار گرفته است. اکنون این شرکت ویدئو در کانال یوتیوب تحقیق و توسعه خودش آپلود کرده تا درباره ارتقای این موتور بازیسازی و انجین REX صحبت کند.
مطلب پیشنهادی:ریمستر، ریبوت و ریمیک بازی ها چه فرقی با هم دارن؟ [تماشا کنید]
با توجه به پیشرفتهای آرنیل انجین ۵ منطقی بود که کپکام نیز به فکر ارتقا انجین اختصاصی خودش باشد. REX قرار است شامل تمام ویژگیهایی شود که باعث تمایز بازیهای کپکام از لحاظ بصری میشدند و همچنین با سختافزارهای مختلف نیز سازگار باشد. بعضی از تکنولوژی به کار رفته در این انجین RERuntime و REDox نام دارند.
اکنون برای طرفداران این سوال به وجود میآید که بازیهای جدید این شرکت مثل Dragon’s Dogma 2 با کدام موتور بازیسازی توسعه داده میشوند؟ با توجه به اینکه موتور بازیسازی جدید هنوز در فاز تحقیق و توسعه قرار دارد و RE Engine همچنان از لحاظ گرافیکی کیفیت بالایی دارد، انتظار میرود که دراگون داگما ۲ همچنان از انجین قدیمی استفاده کند.
کپکام در حال حاضر چندین پروژه معرفی نشده از رزیدنت اویل نیز در دست ساخت دارد که ممکن است برای ساخت آنها از موتور بازیسازی ارتقا یافته خود استفاده کند.
مطلب پیشنهادی:۵ نکته ضروری که باید پیش از شروع Street Fighter 6 بدانیدشاهکاری مورد انتظار از کپکام
بررسی بازی اسپایدرمن ۲
source